Armáda Spojených států podepsala se společností Microsoft smlouvu ve výši 480 milionů dolarů, která vybaví vojenský personál prototypovými verzemi HoloLens, s cílem více trénovat „úspěšnost likvidace nepřítele, mobilitu a situační povědomí“.

HoloLens je headset od společnosti Microsoft, který se poprvé objevil v roce 2016 s cenou 3000 dolarů. HoloLens není určený k hraní her, jako jsou headsety Rift, Vive nebo PSVR. HoloLens se svým bezdrátovým designem, přesným a kvalitním sledováním skutečného světa a vysokou cenou znamená, že systém je ideální pro zcela odlišné použití. Jak je vidět na obrázku níže, HoloLens byl použit na Mezinárodní vesmírné stanici a NASA jej využila k vizualizaci roverů dlouho před tím, než provedla cestu na Mars.

HoloLens

Americká armáda má díky částce 480 milionů dolarů za „Integrovaný vizuální augmentační systém = IVAS“ plán získat zhruba 2550 prototypů IVAS (včetně hardwaru, softwaru a příslušné dokumentace k řízení rozhraní) ve čtyřech krocích.

„Technologie rozšířené reality poskytne vojákům více kvalitnějších informací k rychlému přijímání správných rozhodnutí,“ tvrdí Microsoft. „Tento nový kontrakt rozšiřuje náš dlouhodobý důvěryhodný vztah s ministerstvem obrany v nové oblasti.“

Zpráva od Bloombergu naznačuje, že cena by nakonec mohla vést armádu k nákupu více než 100 000 headsetů od Microsoftu.

Můžete se podívat na některé dokumenty na webových stránkách Federal Business Opportunities, které popisují celkové cíle programu armády. Například tento dokument „Statement of Objectives„, který byl zveřejněn v srpnu, a který popisuje rozsah a cíl programu.

„Současné a budoucí bitvy se budou potýkat s malými formacemi v městských a podzemních prostorech, kde současné projekce nejsou dostatečné. Tím vzniká mezera v oblasti výcvikových schopností, kterou se vláda snaží zaplnit od roku 2009. IVAS se bude zabývat tímto nedostatkem s cíle poskytnutí zvýšené podpory a tréninkem opakování rozličných situací v komplexních prostředích, „píše se v dokumentu. „Ztráty vojáků by se tak mohly výrazně snížit prostřednictvím kognitivního výcviku a pokročilých senzorů, což umožní, aby týmy nejprve detekovaly, poté učinily rozhodnutí a byly schopné udeřit dříve než nepřítel.“

Předchozí článek Borderlands 2 VR možná nezapomene ani na Rift a Vive
Další článek HTC spustilo registrace do soutěže Viveport Developer Awards 2018