Palmer Luckey tvrdí, že žádný aktuální VR hardware není tak dobrý, aby oslovil většinu uživatelů


Hlavní osoba, která stála za headsetem Oculus Rift, Palmer Luckey, ve svém novém příspěvku říká, že ani existující, ani nadcházející VR zatím nejsou tak dobré, aby oslovily většinu uživatelů a VR se stalo opravdu mainstreamem. Z jeho pohledu zatím chybí kvalitní zážitky, cena není až tak důležitá.

Podle něj jsou zatím všichni fixováni na prodejní čísla hardwaru, místo toho, aby se zaměřili na počet lidí, kteří dennodenně používají své VR headsety a utrácejí peníze pravidelně. Podle něj může mít třeba milión lidí levný Google Cardboard, ale jen zlomek je doopravdy používá a kupuje si pro něj obsah.

VR headsety se tak podle Luckeyho potřebují dostat do bodu, ve kterém nabídnout téměř bezchybný VR zážitek srovnatelný například s Matrixem, který vyžene prodeje strmě k výšinám.

„Nižší ceny pro existující VR hardware samozřejmě mohou pomoci rozšířit velikost aktivní uživatelské základy, ale stále to nebude dostatek,“ řekl. „Chci tak jít dál a proto si stojím za svým výrokem, že žádný existující nebo chystaný VR hardware je dostatečně dobrý, aby posunul VR do mainstreamu, dokonce i kdyby byl zdarma.“

Oculus Quest

Luckeyho tvrzení tak zahrnuje headsety jako Oculus Rift a HTC Vive, ale těmi chystanými myslí i například Oculus Quest. Ten se objeví na jaře příštího roku s cenou 399 dolarů a nabídne VR zkušenost i bez počítače nebo smartphonu. Není však tak výkonný jako Rift a nepovede tak k dlouho očekávaným zlepšením, jako je výrazně lepší rozlišení displeje, realistická zpětná vazba a další.

„Kdybych měl být konkrétní, dle mého je pro následující dva roky hypotetický strop pro VR na hranici 50 milionů aktivních uživatelů a to by se mohlo stát jen s ohromným množstvím investic, které by byly lépe vynaloženy na řešení jiných problému, „řekl.

Z jeho pohledu tak „mainstream“ znamená, že VR se stane běžnou výbavou, kterou vlastní téměř každý, něco jako je aktuálně smartphone nebo počítač, a ne luxusní zábavní produkt, jako je PS4.

Samotný Luckey opustil Oculus po dlouhé soudní bitvě se ZeniMax Media minulý rok a minulý týden jsme zde měli oznámení, že další spoluzakladatel Brendan Iribe již také není součastí společnosti.

Zdroj:
Previous VR bojovka Blade and Sorcery zamíří do Early Accessu v prosinci
Next Sony licencovalo design PSVR headsetu Lenovu pro nové Mirage Solo