CEO společnosti CCP Games: „Očekávali jsme, že VR business bude dvakrát až třikrát větší“


CCP Games, islandské studio známé pro jejich obří MMO Eve: Online (2003), ukončilo své VR aktivity v překvapivém kroku v loňském roce a prodali svou pobočku v Newcastle stojící za multiplayerovou vesmírnou střílečkou EVE: Valkyrie (2016). Dále došlo k uzavření jejich studia v Atlantě stojící za sportovní hrou Sparc (2017). Generální ředitel Hilmar Veigar Pétursson řekl v rozhovoru pro Destructoid, že studio se opět zaměří na tradiční herní oblasti a zapomenou na VR. Alespoň prozatím. Pétursson měl za to, že VR business bude již nyní daleko větší.

EVE: Valkyrie, vlajková loď společnosti, byla výsledkem více než tříletého vývoje a přišla jako jeden ze startovních titulů na Oculus Rift a PSVR a krátce poté dorazila i na HTC Vive prostřednictvím Steamu v roce 2016.

Co se týče CCP, tak si studio myslí, že u EVE: Valkyrie udělali vše pro to, aby hráče hra bavila v delším časovém horizontu; včetně řady opravných aktualizací, nových lodí, map a událostí. CCP v minulém roce dokonce přineslo významnou aktualizaci hry, která přinesla podporu desktopovým a konzolovým hráčům, což je krok, který pomohl zvýšit prodeje a oživit slábnoucí hráčskou základnu rekrutující se prozatím pouze z VR hráčů. I přesto však tato multiplayerová hra nevydělávala tak jak CCP očekávalo a společnost nakonec učinila kroky, kterými se z VR segmentu stáhla krátce poté.

CCP Games

„Očekávali jsme, že VR business bude dvakrát až třikrát tak velký, než jaký byl,“ řekl Pétursson Destructoidu. „Na tom nemůžete postavit fungující busines.“

Pétursson ale přesto drží naději, že headsety, jako je Oculus Quest, 6DOF headset s cenou 400 dolarů (bude uveden na jaře roku 2019 – těšíme se moc!), zaujme (a přiměje ke koupi) daleko širší publikum, tak, aby pro herní studia byl návrat do tohoto businessu opět zajímavý.

„Pokud se tak stane, a zdůrazňuji pokud, naše rozhodnutí přehodnotíme. Důležitou věcí je, že musíme vidět signifikantní nárůst uživatelů VR. Hodně lidí koupilo VR headsety čistě jen ze zvědavosti. Kolik z těchto lidí je ale aktuálně aktivních? Není to mnoho,“ uzavřel své povídání pro Destructoid Pétursson.

I když bylo CCP Games nedávno koupeno korejskými Pearl Abyss, studiem, které stojí za MMO Black Desert Online, může mít studio stále prostor pro nový start ve VR, když si budou myslet, že je tomu doba příznivá. Podle zástupce nového majitele Pearl Abyss bude CCP „nadále fungovat jako nezávislé vývojářské studio s pobočkami v Reykjaviku, Londýně a Šanghaji, přičemž bude integrovat své rozsáhlé znalosti směrem k novému majiteli Pearl Abyss“.

Předchozí článek Jedna z nejbizarnějších VR her "Mosh Pit Simulator" se chystá do Early Accessu
Další článek Oculus zastavuje nákupy filmů přes aplikaci Oculus Video na Riftu