Volumetrická 360 kamera Lytro konečně v akci

Volumetrická 360 kamera Lytro konečně v akci

Hallelujah je nový počin VR filmového studia Within, který je zaznamenán pomocí nejnovějšího modelu unikátní kamery Lytro. Ta je schopná natáčet volumetrické záznamy, které dělají VR ještě více zábavnější a skutečnější. O volumetrii jsme před časem psali také s ohledem na nové 360° kamery od Facebooku, které tuto technologii také využívají. Hallelujah je v podstatě remake stejnojmenné písně z roku 1984 známého umělce Leonarda Cohena, která se snoubí s novými technologiemi video i audio záznamu.

360° kamera Lytro je něco zcela jiného, než co jste doposud mohli vidět. Kamera se skládá z velkého množství jednotlivých čoček, které dávají různé pohledy na stejnou scénu. Data se následně zpracovávají speciálním softwarem, který scénu v podstatě znovu digitálně vytvoří dle skutečných informací o rozměrech a vzdálenostech jednotlivých předmětů. Největší výhodou je to, že takový záznam dává uživateli možnost, i když docela limitovanou, volně se rozhlížet a měnit úhly pohledu ve scéně. Možná bude lepší vysvětlit to na příkladu. Představte si, že pomocí kamery Lytro natočíte nějakou sochu. Díky volumetrii je pak možné se na sochu podívat nejen ze předu, kde byla kamera přímo umístěna, ale také částečně z obou boků.

Co se tedy cinematic VR produkce týče, volumetrické záznamy jsou jistá budoucnost a jednou zcela překonají současné formáty 2D a 3D.

Hallelujah zpěvák Bobby Halvorson začíná sólem na černočerném pozadí přímo před divákem. Díky volumetrii si připadáte, jakoby opravdu stál naživo před Vámi. Pokud se nakloníte vlevo či vpravo, můžete si Bobbyho prohlédnout doslova ze všech stran. A to by se klasickou 360° kamerou nikdy nepodařilo.

Celá píseň je zpívána a capella, tedy bez jakýchkoliv nástrojů a Bobbyho kopie postupně přibývají po jeho bocích, jak začíná zpívat další hlasy.

Celý VR zážitek má délku cca 5 min a z celého představení máte pocit, že bylo zorganizováno jen pro Vás. Hallelujah se tak stane určitě důležitým milníkem v cinematic VR průmyslu a bude ještě dlouho bráno jako benchmark tohoto odvětví.

Bohužel zatím jsme nikde tento zážitek veřejně neobjevili, tak doufejme, že se o něj tvůrci brzy podělí.

Komentáře

Napsat komentář