Sledování mimiky očí a úst ve VR

Sledování mimiky očí a úst ve VR

V současnosti existuje už několik projektů, které se zaměřují na přenos mimiky lidského obličeje do VR prostředí. Konkrétně tedy především pohybu očí a úst. Tvůrci, jako například Avi Shapiro z kalifornského Institutu pro kreativní technologie, už dokonce pracují na tom, aby se tyto data realisticky přenášela na obličej vašeho virtuálního avatara. Tato technolgie je velmi důležitá pro budoucí rozvoj virtuální reality především v sociální rovině. Díky aplikaci Facebook Spaces, dostupné zatím pouze pro Oculus Rift, už je možné komunikovat s dalšími lidmi ve virtuálním prostředí a provádět různé interakce mezi avatary. Problém ale je, že avataři ve virtuální realitě nemají realistické reakce v obličeji. Což snižuje celkový dojem z tohoto sociálního VR zážitku.

To se teď ale může změnit. Face and Communications Etertainment, nebo-li zkráceně FACE je projekt společnosti Colopl, který zpracoval demo přenosu mimiky obličeje do VR ve spolupráci s BinaryVR, Facering a výrobcem brýlí FOVE.

FACE se vypořádává s přenosem mimiky obličeje ve třech úrovních a každá ze spolupracujících společností se přitom specializuje na jedno konkrétní řešení:

  • Facerig vlastní renderovací technologií 3D modelů pro virtuální avatary
  • FOVE zase vyvíjí brýle na virtuální realitu, které jsou známé svou sofistikovanou technologií pro sledování pohybu očí uvnitř VR helmy
  • BinaryVR doplňuje tuto synergii svou technologií pro snímání obličeje a přenosu na virtuálního avatara

VR brýle a pohybové ovladače už tak hodně přispěli k plynulému a přirozenému použití VR aplikací, ale zařízení typu FACE je další evolučním krokem k přirozenému chování uvniř virtuální reality a interakci s lidmi, kteří jsou tisíce kilometrů od nás.

 

Komentáře

Napsat komentář