HTC Vive uvádí VR Eye – systém sledování pohybu očí

HTC Vive uvádí VR Eye – systém sledování pohybu očí

Sledování očí je jedna z funkcí, která je jistým přínosem, co se týče výkonu špičkových VR headsetů. HTC Vive bude prvním přístrojem, který tuto teorii otestuje.

Čínský startup známý jako 7invensun oznamuje, že příští měsíc uvolní nový modul sledování očí pro Vive. Modul se nazývá aGlass a bude k dispozici v omezeném množství pro předobjednání, které je otevřeno pro každého.

Podle HTC bude systém stát přibližně 220 USD (5 400 Kč) a bude vydán příští měsíc v Číně. Ve třetím čtvrtletí se postupně začne prodávat na západě.

Na rozdíl od jiných systémových řešení sledování očí, které vyžadují instalaci hardwaru, jsou zařízení 7invensun modulární povahy. Tenké plastové překryvy může průměrný uživatel ručně vložit do headsetu během několika sekund. Oční trackery jsou navrženy tak, aby byly přímo připojeny k headsetu pomocí USB kabelu. USB zařízení je připojeno přímo do aGlass, to je pak spojeno USB kombinátorem a svedeno do jediného portu na brýlích Vive.

AGlass se skládají ze dvou samostatných sledovacích zařízení, které jsou postaveny speciálně tak, aby se vešly vedle čoček Vive. Každý tracker má několik infračervených diod v kombinaci se senzory, které sledují pohyby Vašich očí a víček. Říká se, že podporují upravené čočky v závislosti na specifickém pohledu jednotlivého zákazníka.

Tato technologie může byt použita v různých případech, například při sítnicovém vykreslování obrazu podle toho, kam se uživatel právě dívá. Podobnou technologii jako první představili výrobci dlouho očekávaných VR brýlí FOVE. Ale vypadá to, že i v tomto závodě je HTC předběhne.

Sítnicové vykreslování je proces, který sleduje oči pomocí softwaru pro upravení způsobu vykreslování VR v reálném čase. Touto technologií zaznamená Vive i ty nejmenší detaily v malém prostoru, na kterém jsou vaše oči přímo zaměřeny. To dramaticky snižuje náklady na hardwarové vybavení potřebné k úspěšnému prokázání přesvědčivého zážitku VR. Podle mluvčích 7invensun by tato technologie mohla umožnit Vive provozovat i grafický hardware starší generace.

V současné době totiž VR vyžaduje nejvýkonnější grafické karty a CPU. Uživatelé tedy mohou snížit pracovní nároky, které vyžaduje Vive a spustit VR na starších a levnějších hardwarech od NVIDIA, AMD, Intel atd.

aGlass je dodáván s vlastním softwarem, který umožní manuálně aplikovat sítnicové vykreslování na jakýkoliv obsah pro HTC Vive. V praxi jsme viděli, že zařízení pracuje s technologií VR Funhouse od NVIDIA s výkonem aplikovaného vykreslení ze 45 snímků za sekundu na 90. Podle společnosti bude tato funkce nyní k dispozici pouze s grafickými kartami NVIDIA.

Společnost oficiálně označuje systém aGlass jako „upgrade kit“ pro Vive. Vydání aGlass má za cíl rozšířit ekosystém pro headset, který již obsahuje TPCast bezdrátový VR systém a Vive Tracker.

7invensun je členem druhé třídy akcelerátoru Vive X. Jedná se o inovační inkubátor firmy Vive, který předtím vedl k založení TPCast a dalších startovních jednotek specifických pro VR.

aGlass má podle vydaných informací pracovat pouze s Vive. Společnost HTC zdůrazňuje, že tento požadavek neplatí pro 7invensun, který má v budoucnu plnou svobodu rozvíjet tento hardware pro další náhlavní soupravy.

Komentáře

Napsat komentář