Homido Pulse – ovladač pro Google Daydream

Homido Pulse – ovladač pro Google Daydream

Nedávno oznámil francouzský výrobce značkových brýlí na mobilní virtuální realitu HOMIDO, že se chystá v průběhu roku 2017 uvést na trh jedinečný 6DoF ovladač s názvem PULSE PROJECT. Společnost tak reaguje na novou nastupující univerzální platformu pro mobilní virtuální realitu Google Daydream. Ovladač je jedinečný v tom, že dokáže přenést do virtuálního světa svůj pohyb pomocí gyroskopů ve třech rovinách (X, Y, Z). To umožňuje aplikacím sledovat ovladač v prostoru a zajistí tak v budoucnu ještě větší interaktivitu ve virtuální realitě a tím pádem i lepší a pohlcující zážitky.

 

controller-in-hand-630x420

HOMIDO již brzy zveřejní svůj devkit, takže vývojáři aplikací budou moci začít pracovat na nových zajímavých hrách a aplikacích, které budou tuto technologii využívat. Co se týče technického řešení, tak HOMIDO PULSE PROJECT slibuje odezvu ovladače pod 10 ms, což je dostatečná rychlost pro plynulé zobrazení ve virtuální realitě. Tracking pohybu v osách X a Y pro Homido už není žádný problém a tyto pohyby dokáží poměrně rychle a přesně zaznamenat již nyní, ale co se týče interakce v ose Z, tak to vyžaduje vývoj speciálního algorytmu, který bude pro dokončení celého zařízení klíčové.

 

Ovladač PULSE PROJECT využívá v podstatě dvě technologie. IMU senzory (gyroskop, kompas, akcelerometr) umístěné uvnitř ovladače a dále pak ovladač využívá také fotoaparát telefonu pro přesné zachycení pohybu jednoho či dokonce dvou ovladačů v prostoru, bez nutnosti externích sledovacích zařízení – tzv. inside-out tracking. Na rozdíl od HTC Vive a Oculus Rift tak nebudou potřeba žádné trackovací majáky v rohu místností a brýle s ovladačem tak budou opravdu mobilní. A to jak pro telefony se systémem Android i iOS.

V blízké budoucnosti si tak tedy budeme moci užít podobný zážitek jako u výše zmíněných brýlí Vive nebo Rift také přímo v mobilních VR aplikacích na Google Cardboard a Daydream SDK. Cílem sledování pohybu rukou ve VR obecně je zvýšit interaktivitu uživatele s virtuálním prostředím prostřednictvím stimulace co nejvíce vjemů, které běžně v realitě vnímáme. V neposlední řadě tato technologie také omezuje riziko nevolnosti snížením kognitivní disonance.

Přenesení pohybu ovladače, respektive přímo rukou, do virtuální reality tak posouvá hranice a možnosti virtuální reality na zcela novou úroveň a jistě se máme v průběhu příštího roku hodně na co těšit.

Komentáře

Napsat komentář