5 důvodů, proč VR pomáhá realitnímu trhu

5 důvodů, proč VR pomáhá realitnímu trhu

Rychlý vývoj celosvětového VR trhu vzbuzuje v každém, kdo na tomto trhu podniká, velkou dávku optimismu. Příjmy z tohoto odvětví by měly v tomto roce dosáhnout 13 miliard dolarů. Nicméně i přes tento optimistický odhad, globální přijetí virtuální reality mezi spotřebiteli zůstává prozatím nedosažitelné. U nemovitostí se však potenciál VR stává realitou rychle.

Virtuální realita je na realitním a developerském trhu nováčkem, který je silně zaměřen na zkušenosti zákazníků a snadném přístupu k informacím. V této oblasti existuje mnoho citlivých bodů, které virtuální realita skvěle řeší, jak pro zájemce o novou nemovitost, tak i pro investory. Patří sem nákupy nebo pronájmy nemovitostí, prohlídky domů s potenciálními nájemci, představy o opravách a mnoho dalšího. Stručně řečeno, virtuální realita zcela mění realitní svět. Zde jsou některé ze způsobů, jakými budou investoři a nájemci ovlivněni – k lepšímu.

 

1. Prohlídky nemovitostí a prodejní efektivita

Největší pozitivní dopad na investory a developery je použití virtuální reality pro jejich prezentaci nabízených nemovitostí. To se týká nejen nákupu, ale i pronájmu, ať už rezidenčních či komerčních objektů. Sofistikované softwarové společnosti nyní mohou vytvořit panoramatické fotografie, videozáznamy a 3D modely, které zajistí interaktivní a 360-stupňové vykreslování daného prostoru.

Místo toho, abyste museli celý den objíždět nabídky realitních kanceláří a developerů, abyste ve finále stihli pouze 5 nemovitostí, mohou zájemci o nemovitost vidět 30 různých nemovitostí ještě před obědem, právě pomocí virtuální reality. Oksana Tuniková ze společnosti Rentberry, která se zaměřuje na dlouhodbé pronájmy, vysvětluje: „Dříve museli potenciální kupci navštívit nemovitost. Nyní tento krok může být vynechán díky VR. Neexistuje žádný limit na počet lidí, kteří si mohou najednou prohlédnout stejný majetek a potenciální kupci vidí desítky objektů za zlomek času.,,

Vzhledem k vyšší efektivnosti prodeje mnoho inovačních realitních makléřů zahrnuje VR do své marketingové strategie. Patří sem například i Glen Henderson, realitní makléř společnosti Alliance Group Real Estate, který integroval virtuální prohlídky do své marketingové kampaně. A dále poznamenává: „Nejenže jsme viděli, že se zájem o naše nemovitosti prudce zvýšil, ale obdrželi jsme také velké množství nových poptávek, které byly založené na virtuální prohlídce domova.“

 

2. Neviditelný nákup

Mnoho investorů v oblasti nemovitostí, koupilo nemovitost, kterou nikdy před tím osobně neviděli. Nedávná studie ve skutečnosti zjistila, že celá třetina zájemců o nové bydlení či komerční prostory učinila nabídku na nemovitost, kterou osobně ani nenavštívili. Při těchto druzích obchodů se úroveň komfortu kupujících snižuje kvůli jejich neschopnosti fyzické prohlídky objektu.

Stejně tak zahraniční kupci a prodejci mohou nyní prodávat nemovitost prostřednictvím virtuální reality, aniž by museli fyzicky cestovat na místo, což stojí samozřejmě čas a peníze. Andreas Johansson ze skupiny Berkovitz Development Group prohlásil: „Pro společnost, jako je naše, která prodává nemovitosti tisíce kilometrů daleko, to znamená, že už nemusíte čekat, až zákazníci tento objekt osobně. Místo toho jim ho můžeme ukázat v pohodlí jejich domovů.’’

Nákup bez osobní obhlídky může být také Vaše jediná možnost v případu novostaveb a developerských projektů, které prozatím existují pouze na papíře. Developerské společnosti mají k dispozici obvykle pouze pár modelů nebo vzorových bytů, ale nebudou mít každý pro všechny varianty bytových jednotek, které celkově nabízí. V těchto případech může virtuální realita developerům pomoci naplnit mezery ve fantazii svých potenciálních kupujících. Například Virtual Xperience vyvinula řešení pro stavební společnosti k vytváření VR vizualizací připravovaných objektů. Johansson dále dodává: „Virtuální realita opravdu mění zaběhnuté standardy developerských projektů a to jak při jejich vývoji, tak i následném prodeji. Již se nemusíte spoléhat na jednoduché a mnohdy nicněříkající vizualizace, které by Vám Váš projekt ukázaly. Klienti nyní mohou prostřednictvím VR vidět to, co kupují, a developeři mohou objekty rychleji prodat.“

 

3. Rekonstrukce nemovitostí V2.0

Jedním z největších game-changerů pro investory v oblasti nemovitostí je použití technologie virtuální reality pro opravy a rekonstrukce. Investoři si bolestně uvědomují veškeré výzvy spojené s vizualizací konečného stavu. Svou představu musí nějakým způsobem komunikovat se svým dodavatelem, případně realizační firmou. Vizualizace projektu v prostředí virtuální reality však absolutně odstraňuje veškeré obavy u všech článků tohoto řetězce. Investoři tak dostávají do svých rukou silnou zbraň, pomocí které mohou instruovat své dodavatele o tom, jak by měl projekt v různých fázích vypadat.

Další výhodou je, že pomocí VR se vylepší také komunikace designérů, kteří pro své klienty navrhují nový nábytek, barvy, výzdobu, apod. Investoři tak mohou získat lepší představu o tom, jak budou renovace ve finále vypadat a kolik budou nakonec stát. Protože mnoho investorů v oblasti nemovitostí pracuje v partnerstvích s dalšími společnostmi, VR je skvělý způsob, jak ukázat dalším investorům pokrok v projektu renovace.

 

4. Pronájem reklamy s kvalitními leady

Alfa a omega jakéhokoliv dobrého investování do nemovitostí je marketing daného objektu. Rozdíl mezi 80% nebo 95% mírou obsazenosti při dlouhodobých pronájmech může být finančně zničující. To je důvod, proč nalezení správného nájemce ve správný čas je základem úspěšného investování do nemovitostí.

Vytvoření snadně dostupné a interaktivní virtuální prohlídky Vaší nemovitosti nejenže poskytne vysoce kvalitní zájemce o pronájem nebo koupi, ale pomůže Vám také rychleji zaplnit a prodat volné bytové či komerční jednotky a snížit počet volných míst ve velmi krátkém časovém horizontu. Virtuální prohlídky jsou v tomto případě obrovským ¨spořičem¨ času pro pronajímatele i potenciální nájemníky, zvláště když nájemník žije na opačné straně republiky nebo dokonce v zahraničí. Většina správců a vlastníků nemovitostí je více než potěšena tím, že se vzdává tradičních osobních prohlídek. Už tak jsou sužováni mnoha jinými běžnými denními úkoly a není nic horšího, než se vzdát hodiny nebo dvou svého času, aby ukázali byt, kde se klient ve finále nemusí ani ukázat.“

Jako ukázkový případ si můžeme vzít portál TorontoRentals.com, který využívá technologii Matterport VR k prezentaci nemovitostí k pronájmu na svých webových stránkách ve formě interaktivních 3D modelů a virtuálních prohlídek. Matt Danison, generální ředitel společnosti TorontoRentals, uvádí: „Virtuální realita zvyšuje kvalitu potenciálních nájemníků, kteří přišli osobně k prohlídce nemovitosti. Ti už jednou v podstatě imersivní virtuální prohlídky prožili a již nepotřebují na místě strávit fyzicky tolik času. Zjistili jsme, že to šetří čas pro pronajímatele, správce nemovitostí i realitní agenty, kteří nemovitosti ukazují už jen vážným zájemcům.“

 

5. Vylepšení komunikace s potenciálními zájemci o nemovitosti

Prodejci nemovitostí musí často komunikovat s nájemníky a zájemci o koupi zcela elementární dotazy. Na kterou světovou stranu je balkón? Tento bezpečnostní systém mi nevohuje! Kde je skříň s pojistkami? Všichni realitní makléři slyšely tyto běžné otázky nejméně 100x. Prostřednictvím VR a virtuálních prohlídek mohou být tyto základní instrukce předány zájemcům online ještě před samotnou osobní návštěvou.

Komunikace s nájemci je ještě důležitější pro investory do nemovitostí, kteří se specializují na krátkodobé pronájmy. Nedávná průmyslová studie uvedla, že 87% společností v oblasti pronájmu rekreačních nemovitostí chce zlepšit svoji komunikaci se svými hosty, ale neví jak.  Virtuální prohlídky tak pomůžou usnadnit komunikaci tím, že návštěvníkům přesně ukáží, jak co udělat nebo najít v prázdninovém pronájmu. Nebo dokonce mohou pomocí VR poradit, které turistické oblasti v okolí mohou navštívit. Vzhledem k vysokým obratům v rekreačních objektech je efektivní komunikace ještě kritičtější než v případě tradičního dlouhodobého pronájmu. Při krátkodobém pronájmu musíte s klienty stejné věci komunikovat stále dokola a to v řádech i několika dní. Při dlouhodobých pronájmech tento interval není tak krátký, nicméně i zde je to nějaká úspora času pronajímatele.

 

Virtuální realita, Nová realita

Investoři v oblasti nemovitostí neustále hledáají nové nástroje pro propagaci svých nemovitostí. V nejbližší době bude VR orávě jedním z těch gadgetů, které nám ušetří čas, peníze i bolest. VR aplikace, virtuální prohlídky či 360° video prohlídky, ukazující potenciálním zájemcům dané objekty, provádění renovací, inzerce a komunikace s nájemníky jsou jen několika způsoby, jak VR zlepší životy investorů na realitním trhu.

Alex Doubet, generální ředitel společnosti Door Homes, poznamenává, že prostřednictvím virtuální reality společnosti a investoři v nemovitostech budou mít lepší informace pro tvorbu cenových nabídek na nemovitosti, rychle reagovali na poptávky a vyhrávali tak skvělé zakázky.“ Podobně jako příchod internetu i virtuální realita bude skutečným game-changerem pro investory do nemovitostí a pro celý realitní a developerský trh jako celek.

Komentáře

Napsat komentář